Aquesta guia, elaborada pel grup de treball de Metodologia i Avaluació de
l’ICE de la UB, ens ajuda a aprofundir en una competències que té un caire
transversal, i com a tal, la fa subjecte a mal interpretacions i oblits. A més,
com ens diuen és una de les poques
competències que té en compte la part emocional i la seva influència en
l’aprenentatge i en el moment de prendre decisions personals.
Ens proporcionen a banda del mar teòric, propostes d’activitats per
treballar-la des d’infantil fins a final de primària, així com eines per
avaluar-la. Alhora ens proporcionen accions que hem de tenir en compte perquè
l’alumnat sigui més autònom incloent les seves dimensions (gestió de les
emocions, autoestima, autoregulació, responsabilitat, relacions socials).
També podem trobar orientacions, separades per cicles, per a les famílies
que poden ser d’utilitat tant per a l’acció tutorial, com per incloure-les a
les xerrades d’inici de curs amb les famílies de la classe i que així
adquireixin un component educatiu que a vegades es perd, a favor de la
recitació de les normes arbitràries de cada nivell.
Josep Maria López Madrid
No hay comentarios:
Publicar un comentario